Lubisz przekąski? Sięgaj po te, które są zdrowe!

Większość ludzi przepada za różnego rodzaju przekąskami. Najczęściej podjadamy, bo nie mamy czasu albo chęci na przygotowanie pełnowartościowego posiłku. W niektórych przypadkach jest to zaś mocno utrudnione okolicznościami, które są od nas niezależne. Na szczęście w sklepach ze zdrową żywnością znajdziemy całe mnóstwo zdrowych i smakowitych przekąsek.

Zainteresuj się orzechami

Jeżeli poszukujemy zdrowych i pełnowartościowych przekąsek, możemy postawić na orzechy. Jedzenie orzechów wcale nie musi być nudne i monotonne, bo w sklepach znajdziemy bardzo wiele ich gatunków. Bez wątpienia dobrze jest postawić na nasze rodzime orzechy włoskie. Zainteresujmy się również orzechami laskowymi. Zarówno orzechy włoskie jak i laskowe charakteryzują się intensywnym smakiem oraz aromatem. Wspaniale smakują solo, ale możemy spożywać je również z płatkami owsianymi czy ulubionym jogurtem. Orzechy w asyście owocu to pełnowartościowe drugie śniadanie lub podwieczorek. Nie brakuje również amatorów migdałów oraz nerkowców. W przeciwieństwie do wspomnianych powyżej orzechów laskowych i włoskich, migdały oraz nerkowce charakteryzuje subtelniejszy smak. Ciekawą opcją są również orzechy brazylijskie. Już dwa orzechy brazylijskie dziennie są w stanie zapewnić nam potrzebną ilość selenu. Bez względu na to, po jakie orzechy sięgniemy, możemy być pewni, że znajdziemy w nich spore ilości cynku oraz magnezu. Minerały te wzmacniają naszą pamięć, a także pozytywnie wpływają na redukcję stresu.

Jakie jeszcze przekąski są warte uwagi?

Zdrowe przekąski ze sklepu to nie tylko orzechy. Godne uwagi są również suszone owoce. W szczególności warto zainteresować się daktylami. Posiadają one naprawdę bardzo słodki smak, co sprawia, że hamują apetyt na tradycyjne słodkości. Daktylom nie sposób również odmówić pozytywnego wpływu na wygląd włosów, skóry i paznokci. Daktyle możemy spożywać solo, ale niesamowicie dużą popularnością cieszą się również batoniki z ich dodatkiem. Naturalna słodycz daktyli sprawia, że batoniki z ich dodatkiem nie potrzebują dodatku rafinowanego cukru. Oprócz daktyli warto byłoby zainteresować się również zdrowymi ciasteczkami. Popularne są zarówno ciasteczka owsiane jak i orkiszowe. Zarówno jedne jak i drugie zawierają spore ilości cennych dla naszego zdrowia witamin i minerałów. Ciastka owsiane mogą być wzbogacane dodatkiem owoców suszonych, czekolady, a także suszonych płatków kokosa. Najbardziej godne naszej uwagi będą te niezawierające rafinowanego cukru. Spożywając ciastka dobrze byłoby jednak pamiętać o zachowaniu umiaru. 

Jedzenie zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com